Dag 23. Vertrekdag - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 23. Vertrekdag - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 23. Vertrekdag

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

18 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Long Beach

Woensdag 16 augustus. Vandaag moesten we voor 11 uur de camper inleveren. Dus weer op tijd op om de laatste spullen in te pakken en de camper schoon te maken.
We waren vervolgens keurig op tijd bij de camper-verhuurder. Na een korte check, was het wachten op de taxi. De verhuurder heeft zelf taxi’s waar je gebruik van kunt maken en die je voor $55,- naar het vliegveld brengen. Dus daar hebben wij eventjes op gewacht.
Toen kwam er ineens een limousine voorrijden. Wij nog met een gekke bek zeggen: “misschien mogen we hier wel mee naar het vliegveld!”
De chauffeur stapt uit en vraagt: “Jullie hebben een taxi nodig naar het vliegveld? stap maar in!” Na gevraagd te hebben wat het ons dan kost (inderdaad maar $55,-) stappen we in deze luxe auto. We sluiten de reis dus in stijl af! De chauffeur zet ons keurig voor de vertrekhal af. Dan gaan we meteen inchecken, door de douane, de security en vervolgens moeten we nog heel lang wachten. We zullen pas om 19.40 gaan vliegen.
We gaan eerst lunchen en daarna relaxen in de vertrekhal. Joyce scoort nog even wat bij Victoria Secret. Tussendoor nog wat te drinken halen en met lezen, puzzelen en mensen kijken komen we onze tijd wel door.

Om 17.30 gaan we dan alvast richting onze gate. Daar tegen over zit de pizzeria, en omdat we niet zeker weten of we nog iets te eten krijgen, gaan we hier nog maar wat eten.
We mogen weer als eerste aan boord, en de rolstoel wordt in het ruim geladen. We hebben nu een best luxe toestel. We zitten naast elkaar, wel op andere plekken dan dat ik had besteld, maar dat geeft nu niet. We hebben weer een mooi scherm voor ons, waar je weer van alles op kunt zien/lezen of doen. Om half 10 (Amerikaanse tijd) krijgen we toch ook nog warm eten (pff, we zitten dik en vol) en dan proberen we allemaal wat te slapen.
Om 14.10 uur (Engelse tijd) landen we dan op Heathrow. Voldoende tijd dus nu om over te stappen. Ook nu nog een keer door de douane en security en dan weer aan boord. Dit keer een klein toestel zonder al die luxe. maar het is nu nog maar 45 minuten vliegen. We vliegen om 16.20 uur. We krijgen in plaats van een film met instructies (in geval van nood) een live demonstratie van de stewardessen.

Om 18.30 (Nederlandse tijd), donderdag 17 augustus, zijn we dan geland op Schiphol. Eerst de bagage ophalen en dan bellen naar onze auto-parkeer organisatie. En na even zoeken weten we ook waar deze klaar staat. Joyce rijd ons naar huis. Na wat gegeten te hebben gaan we naar mam/oma. Ten slotte is het ook nog eens de verjaardag van pap/opa. En we kunnen meteen wat verhalen kwijt.

We kijken terug op een enerverende reis. Een die vol indrukken was. Voor ons waren toch wel Bryce canyon, de helikoptervlucht en Monument Valley één van de hoogtepunten.
We hebben 2828 mijl gereden, dat komt neer 4550 kilometer. De camper is ons prima bevallen. Het was een reis met ups en downs, ook erg intensief en vermoeiend maar al met al hebben we ontzettend genoten van deze reis.