Dag 5 Van Ponderosa naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 5 Van Ponderosa naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 5 Van Ponderosa naar San Francisco

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 5 Van Ponderosa campground naar San Fransisco

We staan vandaag vroeg op, want we zullen vandaag veel kilometers gaan maken en wat langer aan het rijden zijn. We verlaten campground Ponderosa en rijden door prachtig natuurgebied. We nemen een binnendoor route door de bergen vol haarspeldbochten, het lijkt wel Oostenrijk! Maar dan lang niet zo groen, hier zijn de kleuren meer geel! Ook rijden we langs wijnvelden, en akkers waar kool op wordt verbouwd, de mensen zijn dit ook aan het oogsten.
We rijden door Carmel Valley en komen uit bij Carmel by the sea. Daar rijden we de 17 mile-drive, een mooie route langs de kust en prachtige huizen. Alles lijkt wel goud wat hier blinkt. We stoppen hier langs de kust voor een picknick, soep met een broodje Indisch ei!

Vervolgens nemen we dan de snelweg richting San Fransisco. Weer over Highway 1. Het is echt een prachtige route langs de kust met steeds een kijkje over de pacific ocean. We scoren nog wat boodschappen bij een walmart langs de snelweg.
We rijden ook over de Golden Gate Bridge als we naar onze camping gaan. De brug is weer aardig in nevelen gehuld, maar we filmen en fotograferen er toch op los.

Dan is het nog een klein stukje rijden en zijn we op onze camping Marin Park. Hier zullen we twee nachten staan. Het is een camping met alle rv’s op een rij en er is hier geen groen, maar alles geasfalteerd of grind. Echt een stadscamping. We worden door de dame bij de receptioniste goed geholpen en zij geeft ons wat tips voor morgen. Er is een toiletruimte, die op zich netjes is, maar wel wat vreemd. Als je wilt douchen, is er bij één gedeelte waar je samen doet met het voorhalletje ( je kleren liggen daar bijvoorbeeld), en de douchewanden zijn gescheiden door matglas. Niet doorzichtig maar toch! Gelukkig is er ook nog een gedeelte waar dit niet zo is en waar alles wel gescheiden is. Prima warm water en een goede straal!

We maken wat te eten in de camper, we eten rijst met kip en groente, en lekker veel kruiden, want de mix/saus hebben we niet gescoord onderweg. Maar het smaakt prima!. We eten het ook in de camper op, het is buiten aardig fris, en het wordt ook al snel weer donker.
We duiken er vandaag vroeg in want morgen willen we weer op tijd opstaan.