Dag 6. Tour door San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 6. Tour door San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 6. Tour door San Francisco

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 6. Tour door San Francisco
Ook nu staan we weer op tijd op. We lopen na het ontbijt naar de ferryterminal. Aldaar stappen we op de boot die ons binnen een half uurtje naar de overkant brengt, naar Pier 3 van San Francisco.
We gaan dan verder wandelen over de boulevard, en komen zo bij Pier 33.
Al ver van te voren hebben we tickets geboekt voor Alcatraz. We zijn er ruim op tijd en kunnen nog even iets eten voordat we opnieuw aan boord gaan van een veerboot. Deze brengt ons naar Alcatraz.
Met de rolstoel krijgen we voorrang, ook op Alcatraz zelf. Er is een treintje dat mensen , die slecht ter been zijn, naar boven brengt. Want de wandeling naar het gevangenis gebeuren is steil en kronkelig. Luke en Joyce gaan wel lopend.
Boven aangekomen krijgen we een Nederlandstalige audio tour. Deze leidt ons door het hele gevangenis complex. We zien de cellen, de eetzaal, de isoleercellen, de bibliotheek en nog veel meer. Het verhaal wordt verteld door de cipiers en gevangenen die er ooit deel van uit maakte. Als de tour is afgelopen kijken we buiten nog even rond, en met de nodige souvenirs gaan we weer aan boord van de ferry die ons weer terug brengt.

Nu gaan we weer verder de boulevard op en komen zo bij pier 39, hier eten we iets kleins en snel zodat we weer verder kunnen. We gaan nu naar de hoek van Powelstreet. En stappen daar, na een aardig tijdje wachten, op de ouderwetse kabeltram.
We willen eigenlijk een dagpas kopen, maar dit is niet mogelijk, met de belofte dat we die aan het eind kopen mogen we zo mee. Maar na 4 haltes of zo willen we al weer uitstappen – we hebben dus gratis gereisd – we zijn nu in chinatown. We wandelen hier wat doorheen, op zoek naar een beroemde tempel, maar die zien we niet. Daarna lopen we door naar de Italiaanse wijk. Hier zouden heel veel restaurants moeten zijn, maar wij hebben ze niet gezien. Dan maar door naar de pier, daar waren genoeg restaurants. We vinden een leuk restaurant, met van alles en nog wat op de kaart. Lekker gegeten.

Daarna is het tijd om weer terug naar de camping te gaan. Hiervoor moeten we eerst weer de boulevard terug lopen en naar een bepaalde plek in de financiële wijk toe gaan. De receptioniste van onze camping heeft het duidelijk aangegeven en uitgelegd en we vinden de halte dan ook makkelijk. We stappen op de bus, en met driekwartier zijn we weer op de camping. Het is inmiddels 10 uur hier, dus tijd om naar bed te gaan.