Dag 8. Yosemite Valley - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 8. Yosemite Valley - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 8. Yosemite Valley

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Dag 8. Yosemite Valley

Vandaag gaan we vanaf de camping met de camper dan echt de Yosemite Valley in. We rijden eerst naar de Bridalvail fall. Een korte wandeling leid ons naar een prachtige waterval. Daarna moet je dezelfde weg weer terug om dan vervolgens de Tioga road op te gaan.
Hier ligt aan het begin Tuolumne Grove, dit gedeelte staat bekend om o.a. zijn Sequoia bomen. We besluiten gezamenlijk te gaan, met de rolstoel erbij. Heen gaat dit nog wel, dan is alles berg afwaarts. We komen bij een prachtige grote seqouia, en ook wandelen we door naar de boom waar je onder door kunt lopen. De rest laten we zitten want het wordt nog een hele klim om weer omhoog te gaan. Luke en René doen hier het meeste duw werk, wat niet meevalt. Ook Joyce doet af en toe een stukje en ze nemen voldoende pauze. Op het eind krijgen we zelfs nog hulp van een aardige dame en haar dochter. Kunnen de jongens weer op adem komen.

In de camper wat eten en drinken en daarna gaan we weer verder over de tioga road.
Onderweg stoppen we nog diverse keren om naar de prachtige vergezichten te kijken.
Het landschap veranderd hier steeds, zo zitten we in een dor gebied, dan in een rotsachtig gebied en even later in een groen weide gebeid. Ook zien we nog sneeuw op de bergen liggen en aan het eind van de tiogaroad ligt er zelfs nog wat sneeuw vlakbij de weg.
Natuurlijk moeten we daar even naar toe, en gooien we met sneeuwballen.
Als we de hele route hebben afgelegd is het ook nog wel een stukje naar de camping maar niet al te ver meer. We zijn bij dat we vlak voor het park een camping hadden en vlak er na, zodat we de hele dag hier hebben kunnen rondtoeren.

Op de camping – Mono Vista in Lee Vining - aangekomen wordt de bbq aangestoken, en zitten we nog heerlijk lang buiten te genieten van de ondergaande zon tussen de bergen. Luke en Joyce roosteren ook nog marshmallows en gaan zelfs even voor kijken of er nog wat te beleven valt. Al was het alleen al voor de wifi, die alleen daar goed te ontvangen is.
Ditmaal is het een kleine camping, met douches die nog werken met muntjes, voor maximaal 5 minuten douchen! Het zijn niet heel grote plekken, de camper past er precies mooi op, en iedere plek heeft zijn eigen groenstrookje, met een grill. De camping omgeving is vooral veel lage struiken waar we af en toe de eekhoorns doorheen zien schieten.
Morgen gaan we niet al te vroeg op pad, we gaan op weg naar Beatty RV park, wat aan de rand van Death Valley ligt.
We mogen met de camper niet door Death Valley, dus zullen we er om heen gaan rijden.