Dag 16. Van Lake Powell naar Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 16. Van Lake Powell naar Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 16. Van Lake Powell naar Monument Valley

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

09 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Page

Vandaag gaan we weer verder met onze reis. We staan weer op tijd op. We doen onderweg nog even wat inkopen en gaan dan op weg naar Monument Valley. Net na de middag komen we hier aan, we checken eerst in bij onze camping The View Campground. Deze camping ligt midden in dit natuurgebied. En heeft een prachtig uitzicht over de vallei.
Omdat we zo mooi op tijd zijn, hebben we nu nog de keuze uit diverse plekken. We kiezen voor diegene met het mooiste uitzicht zonder storende dingen zoals het toiletgebouw of boompjes.

Na het inchecken rijden we met de camper terug naar de parkeerplaats van het Hotel - nog geen 500 meter verderop, maar dit scheelt weer lopen/ rolstoelen- en hier kunnen we een tour boeken om het park in te gaan. Met de camper kun je het park niet in, dus ben je min of meer “verplicht” om dit onder begeleiding te doen. Met een gewone auto zou het wel kunnen.

Dus boeken wij een tour onder begeleiding, het kost wel een aantal dollars, maar daarvoor krijgen we een privé tour, met de jeep en zijn chauffeur, door dit bijzonder mooie gebied. De chauffeur is een inwoner van dit gebed, een echte navajo dus! Hij brengt ons naar de mooiste rotsformaties, en vertelt dingen over het gebied. Op diverse punten kunnen we uitstappen, iets wat René, Luke en Joyce , dan ook doen. Ik blijf steeds achter in de jeep, want het is een hele stap om er in en uit te klimmen. Vanuit de jeep kun je alles ook heel goed zien.
Het gebied is op dit moment erg droog en stoffig, en we rijden echt off-the-road. Dus ook vol hobbels en kuilen. Maar we zien wel de mooiste dingen, en omdat we de lange tour hebben geboekt, komen we ook nog op plekjes waar de gewone auto’s niet mogen komen.
Ook zien we kleine nederzettingen van de inwoners, in dit gebied leven nog steeds de “oudere”generaties, zij leven van de souvenirverkoop, de tours, de paarden, en de schapen.

Het beeld van Monument Valley, is bij veel mensen ook wel bekend van de diverse (western) films, en er wordt ook verteld dat hier dé film met John wayne is opgenomen, en dat de film maatschappij er voor heeft gezorgd dat er wegen zijn aangelegd in dit gebied.

Het is een zeer indrukwekkend gebied. Na de tour duiken we nog even de souvenirwinkel in en gaan dan weer met onze camper terug naar de camping. Even wat uitrusten en drinken en dan maken we onze avondmaaltijd in de camper. Kampvuur is hier verboden, al snappen wij niet zo goed waarom, want de grond is alleen maar grind.
De pasta, met gehakt en groente smaakt weer heerlijk, net zoals het waterijsje.
We genieten nog van ons uitzicht en na het douchen - het stof er af spoelen – is het bedtijd.

Hier mag in de avond na 10 uur geen generator meer aan, dus het is nog wel lang warm in de camper, ook al staan de ramen open. Pas later in de nacht wordt het iets koeler en komt er een windje in de camper.