Dag 22. Van Newport Beach naar Long Beach - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 22. Van Newport Beach naar Long Beach - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 22. Van Newport Beach naar Long Beach

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

15 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Long Beach

Vandaag is het een dag van spullen inpakken en opruimen. We besluiten om nog kaartjes te kopen voor een honkbalwedstrijd van de Los Angeles Dodgers. Dit betekent ook, dat we deze camping gaan verlaten om wat dichterbij het stadion te overnachten, dus niet zo lang hoeven te rijden door het donker, en de volgende camping ligt ook nog eens dichter bij de camper-verhuurder.

Na het inpakken, gaan we dan om 3 uur op pad, het is hier vandaan ruim een half uur rijden naar de camping. Deze ligt in Long Beach, aan het water (de oceaan, maar daar hebben wij weinig van gezien) en het is verder een sobere camping. Wel werken ze hier met een hek wat op slot gaat en alleen met een code geopend kan worden. We checken in en gaan er meteen weer op weg naar het stadion. Het is druk op de weg en het is dan ook half 6 als we daar aankomen. Er is een speciale parkeerplaats voor campers (kost wel weer $50) maar dan is het ook nog maar een klein stukje lopen naar de ingang.

Zelfs hier word je gefouilleerd en moet je door een metaaldetector! Als we eenmaal binnen zijn kopen we wat te eten en gaan op zoek naar onze plaatsen.
We zaten heel hoog in het stadion, en wel wat krap, maar we konden evengoed het veld en alles er om heen goed zien.
Voordat de wedstrijd begon, wordt je al vermaakt met allerlei filmpjes, interviews en natuurlijk weer mensenkijken.
Om 19.10 uur begon de wedstrijd, wat ook opviel was dat lang nog niet alle mensen in het stadion waren, pas halverwege de wedstrijd zat het stadion aardig vol, en bij de ene laatste inning liep het stadion al aardig leeg.
Na een paar inningen had ik ongeveer door wat de spelregels waren en hoe het spel verliep. Het werd pas echt leuk in de 7-de inning want toen gingen de Dodgers als een gek punten scoren. Het sfeertje in het publiek werd ook meteen enthousiaster.
Na de 8ste inning, toen het zeker was dat ze wonnen, zijn wij ook richting de uitgang gegaan.
Het was nu een half uurtje rijden naar de camping, en het was best wel even een dingetje voor René om veilig door de drukte de stad uit te rijden en de goede weg te vinden. Maar ook dit was weer gelukt. Op de camping nog even een afzakkertje en dan voor de laatste nacht slapen in onze camper.