Reis dag van Limmen naar Los angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Reis dag van Limmen naar Los angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Reis dag van Limmen naar Los angeles

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

25 Juli 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Onze eerste reisdag!

Vanmorgen zijn we al vroeg opgestaan om op tijd naar Schiphol te gaan. Er wordt ten slotte overal gewaarschuwd voor de drukte aldaar. Dus iets na 5-en rijd Joyce ons naar Schiphol. We zijn dan ook ruim op tijd om de auto af te geven en naar de vertrekhal te gaan. Daar blijkt dat onze balie eigenlijk pas om 7.45 uur open gaat. Maar na het even na gevraagd te hebben kunnen we ook nu alvast inchecken. Dit neemt zo een kwartier in beslag maar daarna door naar de douane en is het tijd voor een ontbijt. Ook is er voldoende tijd om rustig naar de gate te lopen. En omdat we met de rolstoel zijn worden we als eerste aan boord gelaten. Na zeker een half uur vertraging vertrekken we dan uiteindelijk.

Door de vertraging wordt het een race tegen de klok. Op Heathrow worden we al opgewacht door een begeleider, we vergeten te vragen om een rolstoel en volgens de beambte is het een klein stukje, we moeten eerst met een bus van de ene terminal naar de andere en dan als een speer naar de incheckbalie.
We komen als één van de laatste gasten aan. En als we al onze papieren laten zien blijkt er een fout te staan in de esta verklaring voor Luke. Er mist in het paspoortnummer 1 letter. Luke wordt de toegang tot het vliegtuig/Amerika geweigerd. Zonder Luke gaan we natuurlijk niet!

We moeten ons melden bij de balie van British Airways, door de vertraging, zijn zij verplicht om een andere vlucht te boeken. Ze kunnen echter geen rechtstreekse vlucht aanbieden. Het wordt een vlucht via Chicago en dan door naar Los Angeles. Maar eerste moet de Esta verklaring van Luke aangevraagd worden en goedgekeurd worden.
Luke gaat zijn verklaring invullen, maar de site blijkt nep te zijn wanneer Joyce bij de balie om hulp gaat vragen. Met de juiste site lukt het al snel om een verklaring te krijgen en kunnen we dus weer inchecken. Sowieso weet Joyce ons goed rond te leiden en gaat zelfverzekerd overal langs mede dankzij haar goede kennis van de taal!
We zitten nu niet naast elkaar maar wat verspreid door het vliegtuig. Dat is nou even niet anders. Maar we kunnen weer verder. Ook weer met een half uur vertraging gaan we op weg.

Deze vlucht duurt 8 uur, en is 5050 km lang. We kunnen ons onderweg vermaken met films, muziek, spelletjes of lekker even een dutje doen.
Door de vertraging is het ook nu weer een race, maar dankzij een vriendelijke man die ons overal doorheen loodst, zijn we op tijd voor de vlucht naar Los Angeles.
Ook deze vertrekt met vertraging maar we zijn weer op weg. Nu voor het laatste stukje van deze trip.

Rond middernacht – Amerikaanse tijd – komen we dan aan in Los Angeles. Nu nog wachten op de koffers en de rolstoel. Na zeker een half uur gewacht te hebben blijkt dat onze koffers met een eerdere vlucht mee zijn gekomen en dus bij een andere band staan.
Dan nog met een shuttlebus naar de verhuurder van onze huurauto. Daar de papierwinkel in orde gemaakt en we kunnen op weg naar ons hotel. Ook daar zijn we snel ingecheckt en kunnen we dan naar onze kamer. Na ruim 30 uur onderweg geweest te zijn kunnen we dan eindelijk slapen.