Dag 12. Van Las Vegas naar Zion Naional Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 12. Van Las Vegas naar Zion Naional Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 12. Van Las Vegas naar Zion Naional Park

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

06 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag verlaten we weer de stad, en je weet wat men zegt: “What happens in Vegas, stay’s in Vegas”. Wij gaan weer verder met onze route en die lijdt ons vandaag naar het Zion National park. Eerst nog even boodschappen doen en de tank weer volgooien en dan gaan we om half tien weer van start.

Het is nu zo’n twee en een half uur rijden. Als we bij het park aankomen gaan we direct naar onze camping: The watchman. Ditmaal een camping midden in de natuur, met een mooie plek voor onze camper. Alleen de douches kunnen we hier niet vinden?!

Joyce probeert voor de zoveelste keer weer eens contact te leggen met Ruby’s inn om morgen daar te kunnen paardrijden. Ook nu wordt er niet een duidelijk antwoord gegeven of dit mogelijk is, volgens de website is er plek, maar volgens hen niet, ook al bedelt Joyce er op los. Ze beloven om te overleggen en in de middag terug te bellen.
Joyce besluit daarom om niet mee te gaan het park in, want daar is geen bereik.

Dus gaan Luke, René en ik met z’n drietjes op pad. We stappen vanaf de camping zo de shuttlebus in die ons door het hele park rijd. Wij rijden direct door naar het eindpunt, want daar is het volgens de beschrijvingen het mooist. En dat is ook zo, een prachtige rotsformatie in de mooiste kleuren. De rotsen raken elkaar bijna en beneden is een riviertje. De eekhoorntjes zie je hier weer veelvuldig lopen.
Je kunt ook door het riviertje lopen en een stukje de kloof inlopen. Luke wil dit wel dus die gaat alleen op verkenning.

Dan wandelen we weer terug naar het opstappunt en nemen we de bus weer terug naar onze camping. Het is nu bijna 18 uur, tijd voor een biertje.
We hebben van Joyce een sms dat zij bij de Familie Schermer op de camping is, 1 camping verderop, en aan het zwembad ligt.

Wij melden dat we weer thuis zijn en de bbq aansteken. Dus niet veel later zien we dan de Familie Schermer. Wat fijn om elkaar, zover van huis, weer even te zien, bij te praten, tips uit te wisselen en gewoon gezellig kletsen en lekker eten. De bbq wordt besloten met het roosteren van marshmallows.
Om 22.00 uur gaat de Familie Schermer weer naar hun eigen camping, ruimen wij het boeltje op en gaan slapen.