Dag 15. Lake Powel - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu Dag 15. Lake Powel - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Angelique Levering - WaarBenJij.nu

Dag 15. Lake Powel

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Angelique

08 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Page

Voor vandaag hebben we een rustdag ingepland. En eerlijk gezegd zijn we hier ook allemaal even aan toe. We hebben tenslotte al heel wat kilometers afgelegd, en maken lange en intensieve dagen.
Na het ontbijt gaan we op zoek naar het strand. Gisteravond hadden we al even gekeken tegenover ons plekje, maar die is niet echt makkelijk bereikbaar. Nu kijken we bij het Hotel Lake Powell. Maar volgens een van de schoonmakers kunnen we beter terecht bij Lone Rock Beach. Dus rijden we daarheen. Dit is een kleine tien minuten rijden vanaf de camping.

Als we daar aan komen blijk je dus met je camper het strand op te mogen en kunnen rijden. Er staan nog veel meer campers, dus ook wij gaan daar staan. We staan nu echt nog maar 10 meter vanaf het meer. Het is niet echt een zandstrand zoals wij dat kennen, maar een harde ondergrond van zand en grind. Dus de stoeltjes komen ook weer van pas.
We blijven de hele dag aan het meer, en het is schitterend weer. Regelmatig nemen we een plons in het meer, wat ook niet eens echt koud te noemen is, maar wel lekker verfrissend.

Ook maken we hier een alternatieve bbq van wat stenen in een cirkel, met daartussen houtskool, en het rooster van het fornuis er op. Onze eigen bbq hadden we op ons plekje laten staan! Maar dit gaat ook prima.
En wat is er dan mooier om zo aan het strand te staan en hier ook te kunnen eten. Na het eten nemen we nog een plons en pakken dan ons boeltje weer op. Om zo voor donker – en dat wordt het hier al vroeg,zo rond 20.00 uur- het strand af te zijn. We tanken alvast weer benzine voor morgen ochtend en gooien nog snel de handdoeken in de wasmachine. Nog een “koppie” toe en dan is het bedtijd.